Monday, September 12, 2011

SaJaK khaS UnTuK SiaPa YaNg KoNoNnYe TeRaSa kEsOraNgaN..

aku yang sorang..
hidup sorang..
buat amende semua sorang..
mati nanti sorang gakk..

makan sorang2..
minum pon sorang2..
nak makan dua orang..
apakan daya..takde 'orang'..

aku yang sorang..
bangun pagi sorang..
tido pun sorang..
kalau tido dua orang best gakk..

berjalan sorang2..berlari sorang2..
lepak sorang2...bermimpi pon sorang2..
berangan sorang2...jiwang pon sorang2..
pegi kuar sorang2.. balik pon sorang2..

pergi toilet memangla sorang2...
bersendirian memang sorang2 pon..
semalam aku sorang...
kini aku masih sorang..

esok lusa sorang lagi kot..
takkan selamanya aku sorang kott..

tapi..
aku bukannya orang-orang..
aku juga bukannya orang minyak..
dan aku juga bukannya orang gila..
dan aku juga bukanlah orang jahat..
tapi aku juga orang..macam orang lain jugak..

aku tahu..
aku bukanlah orang berada..
aku juga bukanlah orang glamer..
dan aku bukanlah orang ternama..
walaupun aku hanya orang biasa..
aku tetap orang...

aku yang sorang...
walaupun aku sorang aku tetap orang..
takkan selamanya harus aku sorang..

untuk itu..carilah sorang..
seseorang yang akan mengubah hidupku yang sorang..
tapi...masalahnya..
layakkah aku bertahta di hati seseorang?

aku seorang orang yang sorang...


~Im Alone...~

13 comments:

  1. hehe... suke ayat yg last2 tu...
    JODOH TELAH DITENTUKAN, NAMUN KITA TAK TAHU DENGAN SIAPA, BILA DAN DIMANA KITA AKAN DISATUKAN, DENGAN BERPEGANG PADA HAKIKAT ITU, KITA DIPERINTAHKAN -NYA AGAR BERUSAHA....
    selamat maju jaya..

    ReplyDelete
  2. wah pandai bersajak..betul ckp Ms.Lala.. berusaha dan bertawakal. eh eh da folo blog ni :)

    ReplyDelete
  3. cik asam jeruk ~ hihi...bole ler sikit2 bersajak..
    bakat terpendam tuu...

    Ms Lala ~ Wah.. ilmu hakikat ni cik Lala.. okeh2 sama2 kite doa lekas2 dpt jodoh.. =)

    ReplyDelete
  4. Lololo.. Siannye.. Nanti aku dah sambar BMW 5 series, aku pinang ko. Skrg masih pakai Kelisa 5 series. Tak mampu lg..hehhe... Boleh tunggu?

    ReplyDelete
  5. tarahal laa ujie... kalau ko nak beli kelab manchester united pun den relaaa tunggu....

    ReplyDelete
  6. Wuwuwuwuwu.. Kalo beli MU, silap2 ko dah andropos kot.. Aku pun dah menopos masa tu.. Wakakakka...

    ReplyDelete
  7. kalau ko monopos pun.. mana bisa ku tinggalkan mu ujie.. kecuali kalau nama owner MU tukar nama aku.. mmg confirm aku tinggalkan.. hehe..

    ReplyDelete
  8. Nah.. Jawapan bagi sajak ngko nih http://ujie.com/blog/2011/09/14/jawapan-bagi-dilema-seorang-orang-yang-sorang/

    ReplyDelete
  9. Waahh... ada balasan jawapan rupenyee... aku segera pi usha.. haha..

    ReplyDelete
  10. Disebabkan macam best, aku layan follow buat sajak macam ko

    http://saedramadhan.blogspot.com/2011/09/aku-pun-sorang.html

    ReplyDelete
  11. Haha... ade sape2 lagi nak follow... ade kisahh...

    ReplyDelete
  12. wah..pandai wan ni bersajak..ade bakat terpendam nampak hehe..dasat2...lor cian nyer..nape plak rasa sorang2..bukan ke kita ni dikelilingi oleh orang2 hihi..takpela dunt worry..kalau rasa sorang2 tu,kami leh jadi peneman setia wan akekeke..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...