Friday, September 16, 2011

Kisah Aku dan Burger...

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh..

Kalau di ikutkan lama sudah tidak mencoret dekat ini kawasan.. kesibukkan kelija membatasi segala-galanya.. Cuma baru-baru ni la baru nak mengaktifkan diri kembali.. kepada sesapa yang masuk atau pun termasuk kat dlm goBlog aku yang tak bess nii... Jutaan terima kasihku ucapkan.. Apa yang ku coretkan cuma sekadar mengisi masa yang terluang… menyimpan dan mengimbau kembali kenangan yang dilalui sendiri mahupun bersama rakan-rakan seperjuangan..


Hari ini aku nak cecrita sikit tentang bisnes yg aku penah ceburi 8thn dulu.. utk pengetahuan kengkawan, aku juga pernah dinobatkan menjadi seorang usahawan berjaya dikalangan rakan-rakanku yg waktu itu rata-rata adalah penganggur terhormat.. Fuuhh, Bisnes ape kah ituuu??? Gerenti banyak aweks gua ni kan…Ade bisnes lerr katakan.. eheheh…Bisnes burger laa geng…larii terus aweks dengar.… mane tak nye…kalau pandangan orang tua2 pulak...bebudak jual burger tuuu... ntah2 dadah pun dijualnya..biasalaa tu kan..redha je la….Aku jual burger nii share ngan seorang sahabat.. nanti laa aku cite pasal dia… Walaupun korang nampak kecil bisnes nii… tapi, aura rintangan yang penuh ranjau berduri tetap aku rasai…Biasala kan.. pahit manis dunia perniagaan.. hehe..Korang bayangkan la masa tu baru 1stday nak bukak..kire grand opening la… sape dtg sure dpt burger free punya… pagi tu member gua call…Ade berita tak bess katanya.. Stall gua kene bakar geng…..gila laa…apekejadahnya stall burger ku dibakar…takkan si usop wilcha yg bakar..time tu dia tak femes lagi.. ontahla, betapa ajar kurangnya manusia yang kerjanya bakar membakar nii.. tapi yg bakar ni memang pakar la dlm bidang bakar membakar… sure nama dia pun bakar jugak kot… hangus stall beb…nasib baik laa rangka besi..mungkin ini adalah salam perkenalan….Aku dah rasa mcm nak putus harapan dah.. nasib baik la rakan-rakan penganggur bagi semangat… Dgn kerjasama yang gigih, kitorang bwat balik stall burger tu…okla…walaupun senget sebelahh… tu laa dia gambar kat atas tuu… ingat lepas tu dah ok la…selang beberapa minggu dgn hasil jualan yg agak memberangsangkan… ada bangkai kucing pulak kat atas stall burger tu… anggap je ar…kucing tu jalan-jalan atas stall…tetiba ajal dia dah sampai.. terus mati kat situu… nasib baik bukan bangkai anjing… satu hal pulak la nak menyamak… dan kat kawasan aku meniaga ni jugak la.. sentiasa di adakan perhimpunan haramjadah bersama rakan-rakan selepak… melalak main gitar… kutuk mengutuk... tarian poco-poco.. aktiviti harian yg cukup happening.. Ni la dia serba sedikit "kisah Aku dan Burger" yang buat julung-julung kalinya terselit kat dalam dunia tanpa sempadan nii…. Hope korang rasa bess ler hendaknyee … jangan lupe komen geng dan rajin-rajin add kan diri jadi followers… keyla.. salam makan burger dari gua….
–IwAnSkI-



~Kisah Aku dan Burger ade Episod ke 2 ke..?~

12 comments:

  1. Gilerrr ah lu baii.. Sampai kena bakar!!! Kalo tau org dia, sila pegi tumbuk muka dia patblas kali kasi hancur mcm daging burger.. So ape jd ngn bisnes lu ni skrg?

    ReplyDelete
  2. part 2 nanti aku cite pahit getir yg dilalui akhirnya aku sampai ke puncak kejayaan... haha..

    ReplyDelete
  3. waaaaaaa ! semangat getar yg bagus ! besa laa tue, org dengki ngan kita mcm2 boleyhh buat .. msty dieorg dengki sbb dieorg tak pandai buat burger. . haha ! ;)

    ReplyDelete
  4. Pergh bangkai kucing? Manusia macam tu la kan, takleh lari dari nak dengki.

    Meniaga burger tuh pekerjaan mulia, janji sumber halal kan.

    Teruskan semangat anda, bro! ;)

    ReplyDelete
  5. Cepatla cite part 2 oiii...haha

    ReplyDelete
  6. Eyla - E eh, mana cik Eyla tau nii.. kesedapan beger ku mmg meletop-letop bila dinikmati..

    Izzaty - terima kasih kerana memberikan abg semangat walaupun bisnis beger tersebut telah pun berkubur 6thn lepas..

    Ujie - bergantung kepada sambutan org ramai.. tunggu sampai 50komen.. baru kuar part 2..

    ReplyDelete
  7. sabo je la yeop... sesiape yang nak berjaya perlu ada dugaan dan cabaran untuk lebih berusaha.. dan cekal :D

    ReplyDelete
  8. mekasih yeop... yeop org bota ke..? hehe... tima kasih juge yeop kerana bersudi2 menfollow i kat sini... i follow u too...

    ReplyDelete
  9. Thank Iwan follow blog http://hazwanihasmanblogspot.com
    Jadi Mamawanie adalah orang yang sama ye. tq

    ReplyDelete
  10. okeh mama wanie.. thanx follow kite punye blog yg carca marba nii... hee.. akan sentiasa slalu ke blog mama..

    ReplyDelete
  11. ya Allah sape la yang dengki khianat smpi mcm tu. biar Allah saja yg membalasnye..cyaiyok2! 90% rezeki dri perniagaan tau.so jgn pandang lekeh org jual bege ni..pakcik kayo sume..kekeke

    ReplyDelete
  12. hehe.. botul2... kalau den jual beger seponuh maso pun ekau tak kisah kan cik asam jeruk... wuuuuuuuu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...