Monday, April 8, 2013

Sejarah Coretanku…

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh

~Frontpage Fotopages Ku Yang Terakhir~

Permulaan coretanku segalanya bermula pada tahun 2000 apabila dengan bangganya aku telah berjaya mempublishkan homepage syok sendiriku bersama geocities.. Hehe, Nasib baik itu homepage dah tak wujud lagi...Buat kene gelak jek..Kemudian pada tahun 2004 aku diperkenalkan dengan Fotopages. Sedar tak sedar coretan entry ku yang terakhir di Fotopages ialah pada penghujung tahun 2008.. Antara sahabat lama yang ku kenali melalui Fotopages dan masih aktif memblog hingga kini ialah Nora HJ Nasir.. Haha, marah kau yek aku tak mention nama ko kat entry "Tapak Kaki"..Kalau ikut kan sebenarnya Fotopages ni khas untuk mereka yang suka snap gambar cantik-cantik, pastu upload n share. Yang aku pi belasah menukil kisah ku yang ntah ape-ape tu kat situ.. Selepas era Fotopages ku cube beralih kepada Blogdrive.. Tapi hanya sementara kerana ku rasakan Blogdrive agak kurang mesra pengguna.. Dan akhirnya pada 2010 ku terpaut dengan Blogspot... hingga kini ku masih disini walaupun hanya sesekali ku mengupdate nye.. hehe.. Itulah dia serba sedikit perjalan kisah coretanku di alam maya ini, Jadi bagaimana pula dengan perjalanan coretan anda??

~Koleksi Gambarku Yang Pernah Dimuat naik Bersama Fotopages~

19 comments:

  1. wow..jauh sungguh perjalanan tu..satu persatu. saya dari dulu lagi blogspot je...hehe

    ReplyDelete
  2. kenapa protected fotopages..?

    kedekut..!

    ReplyDelete
  3. saya mulakan dgn blogspot saja..fotopages pernah dgr..yang lain-lain tak pernah dengar..hehe

    ReplyDelete
  4. puteri bermula dari blogspot dan kini di wordpress :)

    ReplyDelete
  5. aku baru buka fotopages aku tadi.. cari gambar pasal modread.. haahaha

    ReplyDelete
  6. ahaa.. i luv u lah iwanski hihii.

    ReplyDelete
  7. akak bermula dgn blogspot akhir tahun 2010. lama jg tu ya,

    ReplyDelete

  8. بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِ

    السلم عليكم ورحمة الله

    tidak apa...perjalanan yg jauh itu kerap mematangka kerana pengalaman itu sangat mahal harganya.

    kakak memang bermula dari blogspot.

    ReplyDelete
  9. Saya mula dengan blogspot..konon diary r.start time 1st degree sampai skrg..terlalu banyak sangat entry duly sampai dah kurang idea sekarang...menyesal plak wat awal blogspot.hahahahahaha

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum :)

    Saya pulak, mula perjalanan di alam maya terus ke blogspot pada tahun 2011. Tak pernah berkenalan pun dengan Fotopages atau Blogdrive. Hehe :)

    ReplyDelete
  11. waaah...

    hana setia pada yang satu blog.hehe

    ReplyDelete
  12. waktu mula2 lecturer mintak sy create blog dulu, sy x peduli pun.. bila dh aktif trus fokus dgn blog, huh...

    ReplyDelete
  13. hati still lg ngan blogspot walaupun bnyk je cite hati ke jiwa yg daaa publish kne reject masok draft =')

    ReplyDelete
  14. lahir je terus kenal blogspot.yang lain-lain tak sempat@malas.hehe

    ReplyDelete
  15. ehem lamanya..dr 2000..tahniah iwan masih bertahan sehingga skrg..
    @~ iwan dah dapat ank buah baru tau..`dayyan harith`.. ;)

    ReplyDelete
  16. baru tahu semua tu..yang ain tahu facebook, twitter, blogspot je...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...